Cerita parking

Pagi tadi ke HUSM Kubang Kerian, atas urusan peribadi.... sambung ubat. Satu hal yang menjadi masalah di sini ialah betapa susahnya nak parking.

Sampai di sini jam 9.30 pagi. ... ada rungutan dari joki sendiri.

"Peluh molek kita pagi ni" itu perbualan yang sempat aku dengar antara dua joki.

Memang benar, tempat parking telah penuh ada yang bersilang, ada yang menghalang.
Selesai menurunkan isteri, aku bergerak mencari tempat parking ... beberapa kali pusing memang tiada. Akhirnya aku macam yang lain, menyilang dihadapan sebuah kereta.  Hampir dua puluh minit di situ. Tuan punya kereta yang aku silang datang.  Bertuahnya aku. Tempatnya aku ambil alih. Kiri kanan ramai lagi belum dapat.

Terus ke farmasi untuk menemui isteri yang menunggu nombor giliran dipanggil. 3060 nombor giliran di tangan isteri, nombor di monitor 3055, dah tak lama.

Aku kembali ke kereta.  Terpandang sebuah alza, di dalamnya sepasang suami isteri muda.  Sedang si isteri memangku bayi mungkin anak pertama.  Aku kesian.... mungkin si bayi ini ada temu janji dengan doktor...

Aku mengetuk cermin sebelah pemandu (si suami) minta dia parking tempat aku. Aku katakan padanya aku tak lama... aku jelaskan padanya.... dia masuk tempat aku, aku kembali parking menyilang.

Sebuah penghargaan ku terima.... ku balas dengan kata, rezeki si kecil. Ku sangkakan sekejap rupanya hampir setengah jam juga di situ barulah isteriku sampai.

2 ulasan:

fragmenbiru berkata...

Allahu Rabbi.. mulianya hati.. In Shaa Allah..ganjaran Allah..

Salam Maulidur Rasul...Abak nak ajak join segmen :

http://lorong-cinta.blogspot.com/2014/01/pelancaran-kempen-dan-segmen-blogger.html

mila berkata...

Klo rmi yg bfikiran mcm ncik mmg untung la kn.