Tujuan Aku berblog


Ada sahabat-sahabat yang bertanya pada aku bila dia orang dapat tahu aku ada blog... beberapa soalan tu antaranya:-

1.   Sejak bila engkau berblog.
      Yang ni sebenarnya dah lama aku berblog, bermula dari tahun 2008 lagi. Banyak blog 
      aku buat semuanya berkaitan dengan persoalan cari duit.  Masa tu aku dengar ramai 
      orang yang dapat duit dengan blog. Aku ingatkan senang... rupa-rupanya susah cari 
      duit dengan blog ni... kalau kita tak rajin dan tiada ilmu yang berkaitan memang 
      susah. Lepas tu aku buat blog suka-suka, masa  tu  aku gila kamera... banyak gambar 
      yang aku masukkan dalam blog tu. Kini semua blog-blog tu aku buang kerana ianya 
      tidak memberikan kepuasan pada aku. Blog yang ada ini sekarang sedikit sebanyak 
      memberi kepuasan kepada aku

2.  Apa yang engkau dapat dengan berblog.
     Memang aku tak dapat apa-apa, yang aku dapat hanyalah kepuasan dengan blog aku 
     ni. Nak dapat duit dari nuffnang jauh sekali. setakat ni hanya ada berapa ringgit aje. 
     Janji aku suka dengan apa yang aku lakukan ini dan berkongsi sedikit maklumat 
     dengan kawan-kawan

3.   Dalam blog engkau tu tiada apa-apa maklumat yang engkau kongsikan dan aku 
      tengok engkau  taip pun lebih kurang
      Siapa kata tiada apa-apa maklumat yang aku kongsikan. Cuba baca baik-baik dan 
      tengok dengan hati yang terbuka... Satu contohnya entri aku dengan tajuk "SELSEMA 
      MELANDA"..... memang betul aku cerita pasal diri aku yang kena selsema.... aku tak 
      cerita pun pasal macam mana nak mengelakkan diri dari terkena selsema, sebabnya 
      dalam blog orang lain dah banyak menceritakan tip tip berkaitan selsema... kan kat 
      situ aku dah masukkkan link yang berkaitan.... klik je link tersebut maka engkau akan 
      dapat maklumat berkenaan... kan aku dah memudahkan pencarian kalian. Lagi pun 
      kau tengok Header aku tu dan ada aku tulis "Kecek Lebih Kure". Buat apa nak kecek 
      panjang lebar kecek lebih kure pun dah cukup kalau maksudnya dah sampai... jange 
      sapai kawe kecek kelate.

Lain orang lain caranya mereka bercerita dan berkongsi tip-tip atau apa saja maklumat. Oleh itu jangan pandang remeh setiap blog yang engkau kunjungi cari dan selami apa yang tersirat disebalik penceritaan mereka. Cerita mereka terkadang berlainan alunannya tetapi skripnya hampir menyamai skrip hidup kita. Jadi "RENUNG_RENUNGKANLAH" dan "LU PIKIRLAH SENDIRI". 

Nota:
Jawapan kepada seorang rakan.

1 ulasan:

Unknown berkata...

Yup betul tu. Kena usaha lebih kalau nak buat duit dkt blog. Macam saya sendiri cuma ada RM4.20 dkt churpchurp. Hahahaha. Tapi sebenarnya saja-saja je, mengisi masa lapang :)