Rempeyek ku dah habis..

Tak sedap asyik berbasa basi saya.. rasa tak selesa lebih elok dan mesra kalau berbahasakan aku. Jadi mulai post ini istilah aku akan diganti dengan ganti nama ....AKU... rasa-rasa lebih mesra...

Ceritanya sikit aje .. semalam isteri minta aku jual rempeyek dan segala jenis kerepek. Aku jawab kat isteri yang aku ni segan.. banyaklah punya alasan yang aku bagi.. Tak pernah dibuat oleh aku sebelum ini.....dari asyik kena bebel aku mintak aje dia sumbat ke dalam kereta..

Pada mulanya sememangnya cukup segan pada rakan-rakan seangkatan.... aku hanya bagi tunjuk pada tukang-tukang kebun sekolah... tup-tup adalah sorang cikgu perempuan yang tengok aku dengan segala jenis bekalan dan kelengkapan ni...terus dia mintak aku bawa pergi ke bilik guru .... dalam segan tak segan rupa-rupanya habis rempeyek dan kerepek yang aku bawa.. 

Jaga kau wahai isteri ku .. abang tengah bilang duit .. balik nanti abang minta upah....



Sumbangan dari mr google


2 ulasan:

Eiqa Almond berkata...

wahhh !!
serius lama gilaa x makan kuih nie..
dulu ibu selalu bat time rayaa..

SK. LKTP Tenang, 22010 Jerteh, Terengganu. berkata...

time raya macam ni dapat makan kuih macam ni.. kumpul ramai-ramai sama kluarga...nak2 mlm raya sambil tengok tv