Bila Isteri sudah mampu bagi duit

Sebelum ini tidak pernah dibuat oleh si isteri.....tiba-tiba aje dengan baik hati hulur duit. 

"Alhamdulillah abang terima tapi takkan lima puluh je, bagi lah seratus ke dua ratus"

"Alahai bagi pun dah kira ok, ni nak tambah lagi" sambil hulur lagi dua keping not lima puluh.

Kalau dulu saya yang biasa bagi duit pada isteri. Maklum saja lah isteri tidak berkerja.... sekarang ini kalau tengah bulan poket tengah sesak isteri yang bagi duit pada saya pula... Alhamdulillah.. rezeki kami bertambah sedikit...

Ceritanya bermula tahun lepas bila isteri seorang sahabat ingin menjual stok pakaian dan berserta kiosk sewaannya kepada saya.. walaupun ramai kawan-kawan yang mengatakan harga yang ditawarkan sedikit mahal. Tanpa banyak tawar menawar saya membelinya.. dan saya menjadikannya sebagai hadiah kepada isteri.. 

Sekarang genap satu tahun dua bulan butik itu menjadi milik kami. Sekarang isteri sudah mampu bagi duit pada saya

5 ulasan:

Syamimi Saad berkata...

seronoknya ada bisnes sndiri..

Cik Lily Putih berkata...

rezeki tuh... teruskanlah...

pokcikblogger berkata...

Alhamdulillah....rezeki bertambah di bulan puasa

Tinta Lana berkata...

Salam.

Hehehe, tak cukup rm50 ya.. alhamdulillah, ada sumber untuk dapat rezeki lebih.

Suria Amanda berkata...

Murah rezki isteri..