Ramadhan datang Lagi

Salam Ramadhan dan selamat berpuasa... kalau dikira hari ini cukup sudah setahun saya berhenti dari tabiat merokok. Saya menjadikan bulan yang mulia ini sebagai bulan untuk berhenti merokok. Ramai rakan rakan yang menegur saya kerana menghentikan tabiat merokok secara mengejut kerana kata mereka "ada kesan". Mungkin betul kata mereka, bagi saya kesan itu hanya sementara tetapi kesan tabiat merokok itu lagi bahaya kalau berterusan menghisapnya.

Yang pastinya kepada sahabat-sahabat kaki perokok, kalau boleh jadikan bulan ramadhan ini sebagai bulan untuk berhenti merokok. Tanamkanlah tekad dihati bulatkan fikiran InSya Allah berjaya. Sebagaimana yang saya pernah alami.... bukan senang untuk menghentikan tabiat ini... Diawal permulaan berhenti saya merasakan satu macam kekurangan terutama selepas waktu makan... inilah saat yang paling mencabar ... Saya lakukan pelbagai aktiviti untuk melupakan... Saya jauhkan diri dari bau asap rokok dan pelbagai macam perkara lagilah...

Alhamdullillah sehingga ke hari ini saya sudah berhenti sepenuhnya dari tabiat itu.




1 ulasan:

Tinta Lana berkata...

Salam.

Tahniah kerana berjaya menghentikan tabiat merokok.. :)