Alfatihah buat sahabatku

Seawal pagi saya dimaklumkan tentang keadaan seorang sahabat yang semakin tenat di Hospital Sultanah Nur Zahirah Kuala Terengganu.... dan lebih kurang pukul 10.45 pagi saya menerima mesej dari saudara terdekat arwah yang memaklumkan bahawa beliau telah meninggal dunia.....

Selama 20 hari arwah dimasukkan ke unit rawatan rapi hospital berkenaan kerana jangkitan kuman pada paru-paru..... selama itu juga beliau tidak sedarkan diri. Sepanjang pengetahuan saya sememangnya arwah amat sukar untuk dibawa ke hospital... pernah beberapa kali saya mengajak dan memujuk beliau untuk ke hospital kerajaan tetapi beliau menolak dan menyatakan beliau tidak apa-apa dan telah makan ubat dari klinik swasta.

Melalui persahabatan bersamanya AZAMAN Bin MAMAT a.k.a Zeman........... Perbezaan usia kami, saya lebih tua setahun berbanding arwah. Kami membesar bersama, bermain bersama......Banyak kenangan yang kami harungi bersama... Suka dan duka, arwahlah tempat saya mencurahkan segala masalah disaat saya menyembunyikannya dari keluarga. Walaupun usia telah menjangkau awal 40an arwah belum bertemu jodoh.

Sepanjang ramadhan ini saya telah kehilangan dua orang sahabat... Alfatihah buat sahabatku ... sesungguhnya Allah lebuh menyayangi mu dan semoga rohmu ditempatkan dikalangan mereka yang beriman... Amin....


Tiada ulasan: