Mana ada hantu dibulan puasa

Cerita yang terjadi pada anak saya semalam.... dia tidak dapat tidur sampailah ke waktu sahur membawa ke pagi dan hari ini dia tidak dapat hadir ke sekolah kerana terlalu mengantuk.. puncanya... katanya dia ternampak macam-macam bayangan yang menakutkan sebaik sahaja memejam mata dan terdengar suara bayi menangis....

Ceritanya terjadi bila dia mengunjungi sahabatnya (saya dan isteri ada bersama) yang kemalangan di hospital.... sewaktu menemani sahabatnya itu diruangan X RAY..... adalah seorang tua yang juga menemani isterinya kemalangan terus memegang kaki sahabat anak saya yang kemalangan ini dan berkata...

"Maaf ye... pok cik nok royat ni, sebenarnya nyakit dia ni doktor tak leh wat ni, dia kena jupo tok bomoh biar tok bomoh siup...........Sahabat anak saya ini mengalami kecederaan dibahagian tangan dan bahu 

Isteri memandang pada saya dan saya mengatakan bahawa dia ni pakai tembak sahaja....
Bila anak saya bertanya pasal hantu dibulan puasa saya menjelaskan bahawa hantu, jin dan syaitan dirantai sebaik sahaja tiba bulan ramadhan dan perkara yang berlaku keatas dirinya berkemungkinan pada waktu tubuh dia tidak bersih dan tidur tanpa membaca ayat  ayat-ayat suci Al-Quran

Yang pastinya anak saya pula yang tidak dapat tidur dan diganggu bayangan dan suara-suara ganjil dibulan ramadhan. Petang nanti saya akan rujuk anak saya kepada seorang imam untuk dijampi dengan ayat-ayat suci Al-Quran



Gambar dari Mr. Google

1 ulasan:

Syamimi Saad berkata...

alahai..siannya smpai terbawa2 bnda tu.. erm.. sudahnya tak blh tido.. sakit kpla nanti dibuatnya..