Alahai banyaknya ubat


Sepanjang aku dok ulang alik ke HUSM Kubang Kerian berjumpa dengan doktor pakar dan akhirnya kembali dirujuk sebagai pesakit luar di Hospital Jerteh, tak pernah aku dapat ubat yang sebanyak ini. Stok ni untuk dua bulan... 

kesemua ubat ni untuk gastrik dan yang satu tablet tu adalah vitamin saraf.... maklumlah kerja penat-penat kadangkala terasa sakit urat saraf... bila pergi berurut terasa makin sakit... kalau dah makin berumur ni pemeriksaan kesihatan kena buat.. ada juga rakan-rakan aku yang takut untuk lakukan pemeriksaan... katanya malas menyerabutkan kepala dok fikir keputusan. 

Alhamdulillah dari keputusan yang aku terima doktor kata dah ok... cuma untuk temujanji yang seterusnya pada 2 Disember nanti...ini semua adalah hasil dari aku menjaga pemakanan.

6 ulasan:

Pha Is berkata...

smoga cepat baik...

saya singgah sini dari blog mialiana.. :)

Tie HT berkata...

saya pernah tengok ubat omiprazole ni dan pernah baut entry pasal ni
take care yea

pokcikblogger berkata...

terima kasih Pha Is

pokcikblogger berkata...

Biasanya kalau kat HUSM doc bagi panthoparazole tapi stok ubat tu tiada kat hospital jerteh tu yang dia bagi omiprazole... panthoprazole tu ubat yanng dikeluarkan oleh doc pakar sahaj

Umie Amirain berkata...

semoga cepat sembuh yer...^_^

pokcikblogger berkata...

terima kasih