Aku Makan Tahi Musang?.


Jangan salah faham dengan tajuk kat atas tu. Semalam anak perempuan aku sorang tu ajak ke sebuah kedai runcit di kampung. Dalam dok belek-belek rak di kedai tu aku terpandang sejenis makanan yang lama dah aku tak jumpa. Kalau dulu waktu kecil-kecil, benda ni merupakan makanan kegemaran aku. Tahi Musang. Aku tak tahulah kenapa nama tu jugak yang diletak kat makanan yang sedap ni. Mungkin kerana biji-biji yang banyak dalam tu macam tahi musang. Tempat lain aku tak tahulah nama apa orang paggil

Satu bungkusan kecil tu dijual dengan harga RM1.50. Manis, Sedap. Itu yang boleh aku katakan.




3 ulasan:

✿ Nasihahaha ✿ berkata...

nama makanan yang unik .. tapi tak pernah lagi makan setakat ni . huhu mana nk dapat ni

Ade Arif berkata...

nama makanan yang sangat unik...
Tahi musang kalau tempat Ade ada satu makanan kue kering namanya Tahi kucing cuma sekarang Ade sudah tidak pernah lihat lagi

Unknown berkata...

Pehal nama mknn letak nama mcm tu ek ? Pelik.. =)