Novel yang sedang dibaca #5 - Pocong Balik Rumah


Pocong Balik Rumah. Novel ni dah agak lama pokcik beli, tapi belum sempat untuk membaca. Apa yang menyebabkan ianya tidak dibaca lalu terus mengisi almari buku dirumah, ialah pembeliannya bersama buku-buku agama dan motivasi. Memmulakan bacaan dengan buku motivasi dan agama lalu terus buku novel ini terabai didalam almari. 

Baru sehari dua ini buku ini diambil untuk bacaan..Apa yang boleh dikatakan buku ini menarik.. santai dibaca.. Sinopsisnya


Sebuah kampung yang dulunya aman dan damai tiba-tiba menjadi kalut dan kelam-kabut. Semuanya berpunca dari satu kejadian yang tidak disangka-sangka. Kemunculan pocong secara tiba-tiba membuatkan ramai orang kampung yang diganggu. Sudahnya, orang-orang kampung mula tidak berani keluar rumah.


Kematian Cikgu Hussein dikaitkan dengan kemunculan pocong itu. Arwah dituduh orang kampung ‘membela’, menyebabkan hantu belaan itu mula mencari tuan baru setelah kematiannya. Malah pocong yang merayau-rayau itu juga merayu-rayu apabila menjumpai manusia. 

Benarkah pocong itu adalah belaan arwah Cikgu Hussein? Mampukah penduduk kampung menangani kemunculan pocong itu? Kenapa pula pocong itu merayu-rayu?

2 ulasan:

Sha Mohamed berkata...

Cerita ini memang betul-betul menyindir masyarakat kita.. Menyebar tanpa menyelidik dahulu..

Normala Saad berkata...

Dengar tajuk macam cerita seram.