Yang ditinggalkan dengan penuh kenangan


2017 yang ditinggalkan penuh dengan kenangan. Tahun ini banyak peristiwa suka dan duka mewarnai iklim disekolah pokcik. Pertukaran keluar dan masuk guru dan staff merupakan perkara biasa.  Walaupun siapa yang menjadi ketua kerja buat kita tetap sama cuma arahan yang diterima sedikit berbeza tetapi tetap tidak mengubah hala tuju pendidikan itu sendiri.

Oktober 2017 mantan Guru Besar En. Rahim b. Yusof telah berpindah ke sekolah baru dan tempatnya digantikan dengan Tuan Hj. Khalib b. Muda. Disember 2017 GPK Pentadbiran Tuan Haji Mat Saud b. Abdullah menamatkan tugasnya sebagai penjawat awam (Bersara pilihan). Kedua-dua mereka ini amat rapat dengan pokcik. 

Alhamdulillah Guru Besar yang ada sekarang pun tidak kurang hebatnya. Cuma sekarang menantikan GPK Pentadbiran yang yang baru pula bagi mencukupkan norma perjawatan disekolah pokcik.

Sesungguhnya 2017 yang ditinggalkan penuh dengan kenangan berbanding dengan tahun sebelum ini dan 2018 akan ditempuhi dengan seribu harapan. Semoga kecemerlangan sentiasa mengiringi diri ini dan kita juga semuanya.

1 ulasan:

Warisan Petani berkata...

Semoga sekolah pokcik terus cemerlang.