Jalan-jalan sekali sekala..

Selepas solat asar tadi, pokcik masukkan lebih banyak dari biasa makanan itik ayam dalam bekas makanan di reban. Dengan niat pokcik pun nak jalan-jalan juga di hari minggu.

Destinasinya bukan jauh sangat lebih kurang 20 km dari rumah... hujung tambak di muara sungai di Kuala Besut. Kalau dulu inilah tempat pokcik tiap-tiap petang datang mengail.. Waktu tu hobi memancing merajai dihati. Rehat dan santai di sini sekejap.



Lepas tu pokcik berpatah balik ke Pantai Air Tawar. Diluar pengetahuan pokcik rupanya ada band yang membuat pertunjukan. Katanya kumpulan Ukays. tak pula pokcik tau..intai-intai Amir Ukays. tiada... ooo..patutlah penyanyi baru. Penyanyinya diiringi oleh pemuzik kumpulan lain.

Lepas tu kumpulan apanya pokcik pun dah lupa, mengambil giliran membuat persembahan... sambil-sambil tu bolehlah penonton yang ingin bergambar dengan ular... dan akhir sekali persembahan band baru.. band anak muda tempatan yang baru membuat single album..


Pokcik tak berlama-lama disini,. pokcik teringat ayam itik kat reban...

2 ulasan:

Wak Lat berkata...

best kan dpt tengok live band tuuu., ;p

Fida Z Ein berkata...

Assalamualaikum...

Bercerita pasal Ukays...saya pernah tengok sendiri live band masa di Penang...penyanyi memang Amir Ukays...masa tu memang tengah top Ukays ni...sekitar tahun 1999...ada ambil gambar dia...tapi dah tak tau mana..