Kenapa perlu guna Facebook untuk tujuan pemasaran. Kini penguna
facebook mencecah ratusan juta dan pengguna dari malaysia adalah
merupakan yang tertinggi di Asia. Jadi rugi sekiranya kita seorang
peniaga atau dropshipper yang tidak mengambil peluang ini.
Kebanyakkan
sebahagian pengguna Facebook tidak berminat untuk melayari mana-mana
blog atau pun website. Ada juga diantara mereka yang mana dahulu
adalah seorang blogger yang kini terus beralih arah ke Facebook.
Semakin banyak
pengeluar-pengeluar gajet seperti Samsung, Apple dan pengeluar jenama smartphone lainnya berlumba-lumba untuk memasukkan applikasi media
sosial ini ke dalam produk keluaran mereka. Kebanyakkan pengguna
gajet ini akan mengakseskan media sosial ini dengan smartphone mereka
walaupun dimana mereka berada selagi masih ada liputan rangkaian.
Ini merupakan satu
peluang untuk peniaga-peniaga atau IM untuk mempromosikan produk
keluaran mereka atau anda sebagai seorang dropshipper.
Satu lagi kelebihan
facebook kerana ia bersifat viral atau juga bersifat 'mulut ke
mulut'. Jadi apabila kita memaksimumkan teknik pemasaran di Facebook,
mesej pemasaran kita akan menjadi semakin viral dan sampai ke ratusan
atau ribuan pengguna yang lain.
Sebenarnya terlalu
banyak cara kaedah pemasaran facebook yang boleh digunakan, bukan
setakat post di wall atau kemaskini status sahaja. Kaedah pemasaran
facebook ini boleh kita pelajari dari mereka yang mahir dengan
menghadiri kursus-kursus atau membelanjakan sedikit wang untuk
mendapatkan ebook-ebook berkaitan.
1 ulasan:
sy ad gak bniaga kecil2 kt fb kdg2 ad cust kdg2 lgsg xde.hehe.nasib2
Catat Ulasan