Kenapa perlu guna facebook untuk tujuan pemasaran


Kenapa perlu guna Facebook untuk tujuan pemasaranKini penguna facebook mencecah ratusan juta dan pengguna dari malaysia adalah merupakan yang tertinggi di Asia. Jadi rugi sekiranya kita seorang peniaga atau dropshipper yang tidak mengambil peluang ini.

Kebanyakkan sebahagian pengguna Facebook tidak berminat untuk melayari mana-mana blog atau pun website. Ada juga diantara mereka yang mana dahulu adalah seorang blogger yang kini terus beralih arah ke Facebook.

Semakin banyak pengeluar-pengeluar gajet seperti Samsung, Apple dan pengeluar jenama smartphone lainnya berlumba-lumba untuk memasukkan applikasi media sosial ini ke dalam produk keluaran mereka. Kebanyakkan pengguna gajet ini akan mengakseskan media sosial ini dengan smartphone mereka walaupun dimana mereka berada selagi masih ada liputan rangkaian.

Ini merupakan satu peluang untuk peniaga-peniaga atau IM untuk mempromosikan produk keluaran mereka atau anda sebagai seorang dropshipper.

Satu lagi kelebihan facebook kerana ia bersifat viral atau juga bersifat 'mulut ke mulut'. Jadi apabila kita memaksimumkan teknik pemasaran di Facebook, mesej pemasaran kita akan menjadi semakin viral dan sampai ke ratusan atau ribuan pengguna yang lain.

Sebenarnya terlalu banyak cara kaedah pemasaran facebook yang boleh digunakan, bukan setakat post di wall atau kemaskini status sahaja. Kaedah pemasaran facebook ini boleh kita pelajari dari mereka yang mahir dengan menghadiri kursus-kursus atau membelanjakan sedikit wang untuk mendapatkan ebook-ebook berkaitan.

1 ulasan:

mila berkata...

sy ad gak bniaga kecil2 kt fb kdg2 ad cust kdg2 lgsg xde.hehe.nasib2