telatah si mail

Pagi tadi aku ke rumah mak.... (aku cuti lagi),.. sambil duk berbual-bual dengan mak dan kakak. Tiba-tiba kakak aku ceritalah pasal si Mail.. Mail ni hanyalah sekor kucing jantan. Tentang Mail yang berusaha sedaya upaya untuk buka sendiri bekas friskies. 

Kebetulan waktu aku datang ni Mail tiada diatas rumah.. jadi kakak aku cadangkan supaya aku mengoncangkan bekas friskies untuk memanggil dia.... sebaik sahaja bekas digoncang si Mail terus datang dan duduk berhampiran dengan bekas makanannya.

 

Kakak aku membuka/ melonggarkan sedikit tudung bekas makanan supaya si Mail ni senang untuk membuka. Aku perhatikan si Mail ni begitu gigih untuk membukanya... kalau oranglah yang berada dalam situasi yang seperti ini aku rasalah sudah nampak peluh yang keluar.....


Atas usaha gigihnya.... hanya dengan gigi dan taring untuk mencungkil, akhirnya terbuka juga bekas makanan... jom tengok gambar si Mail ni dengan usaha yang dilakukan untuk mendapatkkan makanan kegemarannya



 

4 ulasan:

Anis Amir berkata...

comelny Mail XD

Nanie Dean berkata...

Akhirnya dapat tak? Nampak gaya bekas tu dalam sikit... hehe... (cuma tertanya2)

SK. LKTP Tenang, 22010 Jerteh, Terengganu. berkata...

akhirnya diterbalikkan balang tu..

Wafa cw berkata...

hahahahaa... Mail oh Mail... macho jer dia duduk sebelah bekas friskies tu...ehehehe...
p/s: gambar tepat dengan aksi..comey...comey... huhuhu :D