Peria

Bangun pagi aku mesti ngendap dia... intai dicelah-celah daunan yang merimbun, takut-takut ada yang terlindung. Kalau lambat dibalut.... buahnya akan rosak ditebuk serangga.

Begitu juga bila petangnya, balik dari kerja aku ke kedai.......... lepas selesai urusan dikedai dekat-dekat maghrib aku ke mari ngendap lagi....... sebenarnya aku jadi asyik melihat dia membesar. Walaupun tak banyak pohon yang aku tanam ......... sekarang ni dia telah memberi membalas jasa-jasa aku.



Sebenarnya inilah hobi aku.......semenjak dari kecil aku suka berkebun, bertanam sayur. Engkau orang bayangkanlah kalau aku tinggal kat bandar yang tiada halaman yang luas atau pun aku tinggal kat apartmen yang bertingkat-tingkat tu...... manalah tempat aku nak lepas kan gian dengan hobi aku ni. 

Lagi pun semenjak jadi orang tua ni... inilah satunya cara untuk keluarkan peluh.......... Lepas ni projek tanaman bendi tepi rumah

Tiada ulasan: