Binjai yang manis

Terliur melihat binjai yang disusun disebuah gerai tepi jalan memaksa aku hentikan kereta. Bau dia saja dah membuatkan aku meleleh air liur.

"Binjai ni manis" kata tuan empunya gerai.

Setau aku mana ada binjai yang manis........... nama lagi binjai kalu manis dah sah yang itu bukan binjai, kalu kurang masam tu adalah..... Lainlah macam buah celagi manis yang dijual di pasar-pasar tu.

Aku ni gastrik, masam-masam ni kurang sesuai tapi dah disebabkan mengidam terliur yang amat sangat...... aku beli 3 biji...

Balik rumah isteri kupas kulit dan hiris halus-halus......... tabur gula dan garam secukup rasa dan masukkan dalam peti ais.....




Keesokkannya.......hirisan binjai yang sedia untuk dimakan....... fulamak rasanya.... tetap masam.... memang tak sesuai untuk aku, sebabnya selepas itu aku yang sakit perut..... bagi aku lah lagi best kalau dihiris tanpa kulitnya dikupas, tabur gula, garam jangan.... itu selera aku.

2 ulasan:

Mia Liana berkata...

wahhhh.. sedapppppp ni..

Miss Fatyn berkata...

wah3... sedapnya.. ore kato wat sambal sedak...