Bertugas di tempat baru

"Bertugas disini pula?' tanya seorang kawan bila melihat saya sedang tekun mengadap buku tunai

"Taklah,... bos awak minta dari bos saya supaya saya datang kesini sekejap"

Kawan sorang ni heran bila melihat saya sedang tekun dengan buku akaun-akaun sekolah dia..
Sebenarnya saya diminta supaya datang ke sekolah ini bagi menyelesaikan urusan akaun dan memberi tunjuk ajar sedikit sebanyak memandangkan sekolah ini tidak mempunyai pembantu tadbir.  Lagi pun guru besar disekolah ini merupakan bekas bos saya dulu dan merupakan sahabat lama. Hendak tak hendak atas dasar itu saya penuhi permintaan beliau.

Kadang kala seronok juga bila kita dapat lari dari ruang kebiasaaan kerja kita. Terasa ruang baru memberi kesegaran... Sebagaimana hari ini saya dapat menyelesaikan masalah akaun disekolah ini dengan cepat... 

Alhamdullillah atas kerjasama yang diberikan oleh Guru Besar dan Penolong-penolong kanan sekolah berkenaan.

Tiada ulasan: