Ke Tasik Kenyir


Sudah agak lama pokcik tidak ke sini, Tasik Kenyir. Kalau suatu waktu dahulu dalam tahun-tahun 90-94 tasik ini menjadi sebahgian dari tempat pokcik bermain. Maksud pokcik tempat ini medan pancingan pokcik dan terakhirnya pada tahun 2013. Waktu itu tanah ini belum diistihar sebagai kawasan bebas cukai lagi.

Kali ini datang lagi kesini. Di Pangkalan Gawi ini, banyak perubahan yang berlaku. Sudah diistiharkan sebagai kawasan bebas cukai, sudah ada water park


Pokcik datang kali ini atas ajakan abang ipar pokcik yang datang sejauh JB. Hendak sangat kenal Tasik Kenyir ini. Hendak tau ada apa di kawasan bebas cukai ini. Pokcik bawa mereka pusing sekitar sini. Bergambar sekitar sini sebagai kenangan. Jadi pemandu pelancong pokcik hari tu. Dua Jam kami disini. 



Puas pusing tasik kenyir pokcik bawa abang ipar ke Mengabang Tapah, Kuala Nerus. Apa lagi kalau tak membeli keropok lekor untuk dibawa balik ke JB. Selepas itu pokcik dan famili singgah kat pantai Rhu Sepuluh, Setiu. 


Selepas makan dan berehat, sebelum bertolak balik rumah sempatlah juga dia orang bergambar. Dalam gambar ni jangan cari pokcik dan bini pokcik. Bini pokcik ni memang tak minat bergambar.


Sempatlah juga pokcik posing depan kamera... sekeping bersama anak ke empat pokcik

2 ulasan:

Warisan Petani berkata...

Pernah main kat sini di waktu pembinaannya dulu.
Ikang air tawar banyok sungguh.

Normala Saad berkata...

Cantik tempatnya pokcik