Selamat berjuang buat anakanda


Selamat berjuang buat anakanda yang menghadapi Sijil Pelajaran Malaysia (SPM) bermula hari ini. Pagi tadi pokcik meluangkan masa ke SMKA Wataniah. Berjumpa anak ketiga pokcik yang menghadapi SPM.

Selepas selesai tugas menghantar anak-anak yang lain ke sekolah mereka. 7.30 pagi pokcik sampai sini walaupun tidak jauh sebenarnya sekolah ini dari rumah pokcik. Tak sampai pun 800 meter.

Sampai tadi, dah ramai ibu-ibu dan bapa-bapa yang sedang berjumpa mesra dengan anak-anak mereka. Pelbagai kata-kata semangat dan rangsangan yang dibekalkan buta anak-anak yang akan berjuang menentukan arah tuju masa depan mereka. Selepas anak-anak mereka masuk dewan ada ibubapa yang terus ke musolla untuk bacaan yaasin.

Walaupun rumah pokcik tidak jauh dari sekolah tapi anak pokcik pilih untuk tinggal diasrama, katanya untuk memudahkannya mengulangkaji dan berbincang bersama kawan-kawan yang lain.

Sama-samalah kita doakan ketenangan hati dan kejayaan buat anak-anak yang sedang menhadapi peperiksaan SPM semoga mereka memperolehi kejayaan yang cemerlang.

1 ulasan:

Unni anje berkata...

good luck.. mpoga di permudhkan..