Buku yang sedang dibaca #1 - Menggunung tulisan Helmi effendi


Sehari dua ni mood membaca pokcik datang lagi. Buku yang jadi mangsa bacaan pokcik ni dihasilkan oleh Helmi Effendy. Ini kali pertama pokcik baca hasilannya.. Apa yang pokcik boleh katakan.. cukup menarik..

Menggunung, pekan di mana khabar angin menjadi realiti. Syaratnya apabila ada manusia yang percaya pada khabar angin tersebut. Fenomena aneh ini bermula di sebuah portal dan laman web yang bercerita tentang kisah hantu yang berlatarkan pekan Menggunung yang berpopulasi 30 000 orang itu.

Setiap perkara yang dinaikkan di laman web itu menjadi realiti apabila tersebar dalam bentuk khabar angin. Namun, khabar angin itu menjadi semakin tidak terkawal apabila kemalangan, kehilangan bahkan kematian berlaku secara bersiri di Menggunung ini memaksa Izzat dan rakan-rakannya untuk menyelesaikan misteri ini, sekali gus menyelamatkan pekan yang terletak di tanah tinggi itu!

“Kalau kau dengar bunyi hilai tawa puntianak jauh, maksudnya dia dekat. Kalau kau dengar dia dekat, sebenarnya dia jauh." - Kamarul

“Dalam buku sejarah pasal Pertempuran Menggunung 500 tahun yang lalu, tok batin yang berperang dengan pengasas Menggunung seru makhluk serigala jadian dari kegelapan untuk membantu mereka." - Sofea

“Tak kisah. Sekarang ni ada artikel baru yang dinaikkan kat Dari Alam Lain. 10 Makhluk Terkenal Yang Menguasai Hutan Menggunung…” – Kamarul.

Sinopsis dari Goodreads

3 ulasan:

Mrs. A berkata...

Menarik bila baca reviews Pokcik ni.
Gambar cover novel pun agak seram

Sha Mohamed berkata...

Sha dah baca menggunung nie dan Sha setuju buku nie memang best.. Pada Sha semua karya penulis ini Sha suka..

Ika.S berkata...

Tak baca lagi buku ni sebab tak beli lagi hee. Terimakasih atas ulasan. Menarik.

ika datang singgah sini. https://ikashoid.blogspot.com/2018/08/book-haul-august.html