Anak sepupu kemalangan, pokcik bagi sapu minyak gonggang

Tiga hari yang lalu anak sepupu pokcik kemalangan motorsikal. Kemalangan yang berlaku disimpang jalan kampung berhampiran dengan rumah.  Terbalik motorsikal akibat terperanjat dan cuba mengelak kereta yang dinaiki oleh ayahnya sendiri. Kecederaan yang dialami pun bukanlah teruk sangat hanya melibatkan kecederaan pada kulit sahaja.


Dah dihantar untuk mendapatkan rawatan dihospital untuk melihat adakah kecederaan yang dialami itu melibatkan kecederaan dalaman. Alhamdulillah semuanya baik, tidak melibatkan dalaman.


Keesokkannya pokcik cadangkan pada sepupu pokcik supaya dia menyapu minyak gonggang yang pokcik buat pada anaknya. Nasib baiklah sepupu pokcik ini hendak cuba untuk sapu pada kecederaan kulit anaknya.

Tiga hari selepas itu pokcik datang untuk melihat kesan pada kulit anaknya itu. Kata anak sepupu pokcik ini. Minyak ini tidak pedih dan kulit tidak meregang dan air luka pada daging cepat kering.


Alhamdulillah... Minyak gonggang ini amat baik untuk kecederaan kecil pada kulit akibat kemalangan. Itu hanya sedikit dari kebaikan minyak gonggang ini. Kalau ada yang berminat untuk mendapatkan minyak gonggang ni, boleh email pokcik damalkamis@gmail.com untuk keterangan sepenuhnya. Harga RM20.00 termasuk pos untuk Semenanjung dan RM30.00 bagi Sabah/Sarawak. 


2 ulasan:

Warisan Petani berkata...

Alhamdulillah cepat sembuhnya.
Mujarab minyak ni.

Normala Saad berkata...

Adoi... Ngerinya tengok luka kat lutut tu..