Hanya dengan satu update status di Facebook

Sudah dua tiga hari aku tak membuat sebarang cerita kat blog aku ni.... sebenarnya hari ini aku baru masuk kerja setelah dua tiga hari berada di Johor Baharu..

Apa yang aku nak ceritakan disini ialah tentang kebaikan Facebook kalau kita gunakan dengan sebaik mungkin.. Hari tu aku ada update status yang menceritakan aku baru sampai di Kg. Ulu Pulai, Gelang Patah Johor (boleh tengok print screen bawah) aku tidak menceritakan sebab-sebab apa aku kesana.. tetapi pertanyaan dari ruangan komen oleh sepupu dan rakan rakan membuatkan saudara mara yang lain mengetahui sebab-sebab kedatangan aku kesana..

Jadi kelebihannya aku tidak payah membuat panggilan dan makluman kepada sepupu-sepupu dan saudara mara yang lain menceritakan apa yang telah berlaku. Sebagai contohnya sepupu aku yang berada di Kuala Lumpur dan sentiasa berfacebook mengetahui perkara ini dengan serta merta memaklumkan kakanya yang berada di Pasir Gudang Johor, sepupu yang satu lagi berada di Kerteh, Terengganu telah memaklumkan kepada abangnya yang berada di Singapura setelah membaca status di Facebook. Beberapa rakan-rakan sekampung yang berada di Pasir Gudang telah datang setelah mengetahuinya dari status Facebook



Pendekkata hanya dengan satu status aku telah menjimatkan duit untuk beberapa panggilan. Itulah antara kebaikan Facebook kalau digunakan dengan baik,... 



1 ulasan:

JunAina berkata...

Teknologi memang sangat2 membantu pada zaman sekarang ini... Semoga Allah mempermudahkan segalanya.