Bestnya bila pejabat dirumah

Betapa malasnya nak pergi kerja hari ni...... bangun pagi tubuh terasa lemau, kaki terasa berat. Mengagahi diri datang ke sekolah ........ Nasib baik aku tak amik cuti hari ni..... memang aku yang rekod cuti tu untuk semua staff termasuk aku sendiri . 

Datang- datang kerja memang banyak menanti... satu dua dan tiga telah selesai... banyak lagi menanti... PK Ko datang minta buat belanja untuk perkhemahan pelajar dan sukan tahunan...

Yang aku kesian kan rakan sebelah aku. EIO yang terpaksa membuat kerja orang lain. Masalah ni bila staff tak datang cuti tanpa sebab..... hari tu Bos dah arahkan surat tunjuk sebab kenapa tidak hadir bertugas tanpa sebab.... datang lah kejap dia. Lepas tu dah keluarkan surat arahan tahan gaji..........   Banyak duit dia ni. Kesian kawan ku ni buat kerja orang lain.... kerja aku orang lain tak boleh ganggu memang aku kena buat




Pasti bestkan bila pejabat kat dapur rumah.... bangun pagi pergi dapur.... lepas gosok gigi terus buat kerja.. agak-agak kau orang kan berapa kerja yang kita boleh buat bila pejabat di rumah. Selesa tak berkerja.... pengalaman aku bila aku buat balik kerja untuk disiapkan pada hari minggu. BAnyak kerja lain yang aku selesaikan... Akhirnya aku selesaikan yang tu disekolah juga.



Tiada ulasan: